tisdag, december 30, 2008

Tack Försäkringskassan för en pengalös Jul och Nyår ...
Trots alla papper klara mm så vart jag utan pengar , det är inte alls skoj som ensamstående sitta utan pengar med en tonårsson , det är helg man vill kanske äta nåt gott som skiljer sig från vardagens mat , kanske till och med köpa en liten raket att fyra av till Nyår , Kunna betala hyran och övriga räkningar som ska in även om man inte skulle vilja ...
Nu har jag tur att ha mycket omtänksamma nära omkring mig som kunde låna mig lite att ta mig fram med till det så småningom kommer in pengar , Tusen och åter tusen kramar för eran förståelse och hjälp ....
Att jag inte fick mina pengar har resulterat i mer räkningar , som att jag fått ringa flera telefonsamtal bara för att bli kopplad runt och höra samma sak ,att de inget kan inget göra ... mm
Droppen är ändå att få höra att man ska ha ett GOTT NYTT ÅR!!
Även om jag är sjuk så är jag med människa , jag har inte valt mitt tillstånd hade jag fått välja hade jag absolut inte valt detta ... Men politiker tror, framför allt Moderaterna att vi sjuka är en bunt simulanter .....
Som ska tvingas ut på arbetsmarknaden (vilken arbetsmarknad?????? ) Med de skiftande sjukdommar vi har passar ju inte vilket jobb som helst detg är väl meningen om man jobbar att man ska JOBBA ?? De ska ta ersättningarna från oss , vilket innebär att om vi inte lyckas jobba så är det socilabidrag , det kan innebära att man tvingas sälja det mesta för att enligt deras normer inte ha bil , hus , mm utan en norm som säger att du får ha en lägenhet som har en max hyra på 3500:- / månaden räknat på en vuxen ett barn ... Var hittar de en trea för den summan , kanske det är meningen vi ska backa i utvecklingen och bo i etta med kökssoffa där vi båda sover ???
Kanske jag är hård men vill de åt de som verkligen utnyttjar systemet ????????? Det kan man fråga sig???
Eller vill de bara ha mer åt sig själva ?????
Tror dom att man lever lyxliv på ca´13000:- /månaden med en tonåring , Då tycker jag dom ska pröva .....
Lycka till .......

1 kommentar:

  1. individen ska tjäna samhället men samhället ska även tjäna individen!

    SvaraRadera