lördag, december 20, 2008

Nu har den här "häxan" duschat och ska göra kväll om en stund ...
Men ville skriva här lite först , Har varit en ganska skön dag att vakna till , fick på ett lugnt sätt med en kopp kaffe och så den där "ciggen" ...
(jag helst sett dunsta bort) starta min fredag , men nu är det så att jag inte riktigt har den där viljan som det sägs att man ska ha för att kunna sluta med eländet , lätt för en del att säga: det är BARA att sluta . Men för mig är det inte BARA , begäret har satt sig på mitt humör blandannat , (Min Mor en icke rökare kan sedan några år tillbaka, säga åt mig att ta ett bloss så jag blir snäll)
Det ligger nåt i det hon säger ...
Sen har det satt sig som ett födelsemärke på min kropp invändigt (svårt att ta bort) den lugnar min inombordsstorm vilken är svår beskriva .
Samtidigt finns det väl en rädsla både för att fortsätta och för att sluta (med rätt medel , söv ner mig till värsta abstinensen är över ) Kanske det skulle finnas ställen man kunde åka till för att behandlas ....
Tills dess så fortsätter jag tända den eländiga "ciggen"....
Natti Natt och Kram alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar