fredag, februari 27, 2009

Män som hatar kvinnor ....

Ser verkligen fram emot filmen baserad på ”Män som hatar kvinnor” , En otroligt fängslande bok jag läst , framförallt fastnar man för Salander mycket beundransvärd tjej/kvinna ..man har haft en bild för sig hur karaktärerna ska se ut (en del av läsandet är just bilderna man får i sitt huvud på hur man tänker sig att alla ser ut ), trots att en bok säger så mycket mera så är det skoj även få se en film och uppleva lite av hur de har återskapat karaktärerna från boken enligt deras tanke på hur de ser ut ... Har läst andra boken med som jag sträckläste , hade den med överallt för att jag helt enkelt inte kunde sluta läsa ... Har börjat på tredje boken , men inte läst klart den är inte alls som de två första , det märks att det inte är Stieg Larsson som gjort den helt hans sätt att skriva som binder en totalt saknas till viss del i tredje den är "tung" läsa ... Det är en stor sorg att en sådan fantastisk man har lämnat jordelivet ... Han hade mycket att ge alla människor .... Sänder en tanke till hans sambo han hade i alla år , som jag förstått stod vid hans sida i mångt och mycket . . . // Kram alla

2 kommentarer:

  1. Alla män hatar väl oss kvinnor mer eller mindre för vår otroligt kloka hjärna! Ja, vi har också en otrolig förmåga att använda den på fel sätt. Ibland tror jag vi är alldeles för smart för vårt eget bästa... hur det hänger ihop har jag ingen aning om, men det löser sig på nått sätt.

    Tack för titten, svar finns nu att läsa i min gb! Ha det bäst, vi syns.

    SvaraRadera
  2. Haha det kan jag hålla med dig om :-) Det finns ju det där ordspråket som säger : Bakom varje framgångsrik man finner du en kvinna :-)

    SvaraRadera