onsdag, februari 04, 2009

RECEPT

Ska dela med mig av ett recept jag fått :-) Grillade kycklingben med potatissallad Ingredienser 4 port 8 kycklingben, ca 900 g 2 msk smör-&rapsolja 1 tsk salt 1 krm pepparrivet skal av 1 citron 600 g kokt kall färskpotatis 3 salladslökar 1 päron 2 1/2 dl Kelda kall sås Ginger & Rosemary Gör så här: Sätt ugnen på 225 grader. Blanda smör-&rapsolja med salt, peppar och citronskal. Pensla kycklingbenen med blandningen. Lägg dem i en ugnssäker form och stek i mitten av ugnen ca 25 min. Skär potatisen i bitar och strimla salladslöken. Kärna ur och skär päronet i bitar. Blanda potatis, lök och päron med såsen. Servera kycklingen med potatissalladen och bröd.

3 kommentarer:

  1. Låter gott, det ska jag prova nån gång. Om du tittar dig omkring och ser en avlång sak med ca 12-15 knappar på (som låter ring ring ibland) så använd den någon gång och slå en signal=)=)

    SvaraRadera
  2. :-) Ja det ska jag göra haha //Kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    Du har en utmaning i min blogg.
    Marlene

    SvaraRadera