onsdag, november 26, 2008

Konstig dag ...

Hej! Idag har en del saker inte gått som jag velat ... börja med att jag glömde nyklarna på jobbet . Sen kommer jag hem börjar förbereda för min hemlagade Kycklingpizza och då jag känner mig lite lat idag så krydda jag till kycklingfileerna och la dem i ugnsform satte på ugnen , börja med nå annat och snart var det glömt utom den goa doft som spreds från köket :-) Efter en stund tänker jag nu så är kycklingen klar så det är bara börja med pizzan , kommer in i köket och vad får jag se ? Jo jag har ju inte ens satt in formen med kykling bitarna i ugnen så de är ju inte alls klara :-( okej in med dem bara stanna i köket nu börja riva ost och förbereda pizzan för kycklingen :-) Sen ska vi äta , döm då om förvåningen när det visar sig att vi inte har nå tallrikar rena (de som känner mig vet att det är väldigt konstigt :-) ) så sonen fick äta på de två sista assietterna och jag fick ta fintallrik ur vitrinet ... Men pizzan vart supergo :-) Min hankatt Pepzi som han heter ville ha min uppmärksamhet då jag till slut la mig i sängen titta tv för att komma från eländet en stund , han börja tugga på kvistar jag har i en vas och snegla på mig , när jag uppmärksammat han sluta han för att hitta en lekråtta att ta i munnen sen springa släppa ner den i deras vatten skål ... för att sen komma in till mig prata till jag kommer och fiskar upp den dränkta råttan suck :-) Om jag säger så här så har mina katter en tre liters gryta med häftmassa under så den sitter fast i golvet , för annars så har Pepzi med sina framben som han varje gång han ska dricka har problem hålla still.. (han krafsar till han vält ut allt vatten ) Min hona Lizette hon har en egenhet just det att hon ska frenetiskt tvätta allt och alla om hon får chans :-) Även andra djur ... Kommer så småningom skriva mer och sätta bild på dem här , mina två underbara katter trots deras konstiga eller ska man bara säga charmiga beteenden ... kram alla för denna gång , på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar